Världen runt – Papazian, förlorare bland bryggerierna och de goda lokala ölen

| december 9, 2012

“For one thing craft beer has solidified its position of offering choice, flavor and value to the American beer drinker. Something that the large brewing companies have mostly ignored for 30-plus years. The craft brewery market was largely dismissed as a fad and not worth an investment in time or resources – until recently.”– öllegenden Charlie Papazian om hur den amerikanska ölmarknaden ändras år för år. I The Examiner.

Budweiser. Foto: Anheuser-Busch.

Budweiser. Foto: Anheuser-Busch.

While sales of specialty, craft, and small-market beers have improved dramatically, many of the traditional, full-calorie beers that were once the staples of most breweries have fallen behind. – om den amerikanska ölscenens förlorare. I 247Wallstreet.com.

“Oceans öl är anglofila med en modern twist och alltid härligt fräscha i maltkaraktären. Dugges öl drar mer åt den amerikanska bryggarkulturen med mer och större humlekaraktär i sina öl.” – Johan Lenner på Portersteken tipsar om det bästa i det lokala sortimentet.

“But I think local craft beers will outpace them. The local brewers have their fingers on the pulse of their market, and can more easily figure out what will sell in their areas.” – Tom Atwell i Portland Press Herald om storbryggeriernas försök att göra mikrobryggda öl.

Läs mer: Tidigare världen runt hittar du här

Läs mer: Här har du alla svenska ölbloggar i en lista – har vi missat någon?

Tags:

Category: Bloggar, Senaste Nytt

Comments are closed.